مراقبت های لازم و بهبودی بعد از درمان ریشه

درمان ریشه یکی از روش‌های دندان‌پزشکی است که ممکن است برای برخی ها ترسناک باشد و دلیل آن داستان‌هایی است که دیگران نسبت به تجربیات شخصی خود دارند. در واقع، درمان ریشه به دلیل پوسیدگی شدید دندان و آسیبی که دیگر نمی توان بدون درمان رها کرد، ضروری می شود. از آنجایی که این یک درمان کم تهاجمی است، اگرچه جراحی نیست، می تواند باعث ایجاد درد در دهان شود. با این حال، درد برای مدت طولانی دوام نمی آورد و به طور معمول ظرف چند روز کاهش می یابد.

در اینجا یک طرح کلی درمان سریع کانال ریشه آورده شده است که به شما کمک می کند درباره این نوع درمان دندانپزشکی بیشتر بدانید.

آشنایی با درمان ریشه

هدف از روش درمان کانال ریشه دسترسی به قسمت های داخلی دندان برای خلاص شدن از شر باکتری ها، عفونت ها و بافت های آسیب دیده است. درمان ریشه دندان معمولا اینگونه انجام می شود که:

• بی‌حسی موضعی و آرام‌بخش در ابتدای عمل برای به حداقل رساندن ناراحتی انجام می‌شود. زمانی که اثرات این داروها از بین می رود، کمی احساس درد می کنید.
  • یک سوراخ کوچک در لایه های مختلف دندان ایجاد می شود تا دندانپزشک یا متخصص درمان ریشه به قسمت های آسیب دیده برسد.
  • سپس همه چیز، از جمله باقی مانده غذا، باکتری ها، عفونت ها، انتهای عصبی آسیب دیده و رگ های خونی پاک می شوند.
  • سپس با یک پرکننده دندان پر و بسته می شود. در مواردی که آسیب زیادی وجود دارد، ممکن است نیاز به روکش دندان باشد.

پس از از بین رفتن اثر بی حسی باید مقداری درد و حساسیت در دهان خود احساس کنید، اما زمانی که بدن شما به تغییر عادت کرد، درد به تدریج کاهش می یابد. اگر می خواهید درد را در اسرع وقت کاهش دهید، باید آگاهانه دندان های خود را مدیریت کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

• در مرحله اول، مسکن هایی را که توسط دندانپزشک شما پس از درمان تجویز شده است، مصرف کنید.
  • از خوردن غذاهای سفت و غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند خودداری کنید.
  • هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن ملایم باشید.
  • بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید تا در آینده از چنین درمان های بیشتری جلوگیری کنید.

به طور معمول، بیماران ظرف یک هفته پس از عمل ریشه بهبود می یابند. اگر برای مدت طولانی احساس درد می کنید، به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا بتواند مشکل اصلی را بررسی کند.